Goed, daar gaan we weer.

Ik verbaas me er vaak over, hoe bedrijven hun eigen producten neersabelen.
Laten we zeggen, een jaar of tien geleden. We werden overspoeld door reclames over luiers/afwasmidden/maandverband/tandpasta en noem maar op. Het werd aangeprezen alsof we nóóit meer zonder dat ene merk zouden kunnen. Dit levert hoe dan ook nieuwe consumenten op uiteraard. Niets mis mee, bedrijf blij, consument blij, marketingflip blij.
MAAR. laten we zeggen, een jaar of 5 geleden, misschien iets meer, misschien iets minder. Werden we nog altijd doodgegooid met reclames over luiers/afwasmiddelen/maandverband/tandpasta. Dat is, ansich, niet zo’n ramp natuurlijk. Waar ik me over verbaas, is dat deze producten, volgens de reclame, ineens ‘beter’ zijn geworden. Vernieuwd/ verbeterd. Maar daarmee zegt het bedrijf toch eigenlijk: ‘hoe hebben jullie, kneusjes, ooit met óns product zoals het was, kunnen léven, stumpers! Nu is het beter, dus vroeger was het bagger, anders hadden we het niet verbeterd.’

Nou ja, het kán natuurlijk, theoretisch gezien. Dat er nieuwe inzichten zijn, waardoor producten hópeloos verouderd zijn. En zeg nou zelf, wie wil er nu een oud maandverbandje. Precies.

Maar, nu nog stééds, tien jaar later dus, zijn er reclames te zien waarbij het product verbeterd is. Das dan dus de twééde keer. Dan denk ik dus: ‘stelletje klunsen/ klunzen! doe het dan meteen goed! Potjandorie! Ik koop elke keer troep! TROEP! En het is al zo zwaar, dan ongesteld zijn en dan kom ik er ook nog achter dat ik jarenlang pauper gebruik. Dáárom is het zo vervelend. En dáárom heb ik een hekel aan afwassen. Omdat er geen goeie middelen zijn. De fabrikanten zeggen het immers zelf.

6 thoughts on “Poging 2: reclame?!?!?!?

  1. tjonge..ik ga erover nadenken…je hebt nog gelijk ook. Al die tijd de volle mep betaald voor bagger-producten! schandalig is het! ik ga mijn geld terugvragen!

  2. Ja dat vraag ik me ook wel eens af, en bij maandverband is het het ergst inderdaad. Ik geloof echt niet dat er nu ineens nieuwe technieken voorhanden zijn waardoor al die extra groeven en vochtabsorbers en vleugels nu ineens wel mogelijk zijn en vroeger niet. En degene die de happy period reclame van Always heeft bedacht mogen ze sowieso opknopen, mijn hemel zeg…

  3. Allemaal smoesjes om het zelfde product met een nieuwe verpakking én minder inhoud voor meer geld te v erkopen en wij dommerikken trappen erin.
    Ik koop steeds meer eigen merken en zeker waspoeder etc in de aanbieding.

  4. Ben dus niet de enige die zich daar altijd over verbaasd en ergert dat ze dus jaren lang TROEP heeft gekocht. Om later te horen dat dat goede nieuwe spul, ook troep was. I hate it!

  5. @Aapie: goeie actie 😉 Mocht je dat echt gaan doen(dat zal wel een geintje zijn maar toch), hou me op de hoogte!
    @Cindy: Die happy faces alsof t de beste tijd van de maand is moeten ze helemaal verbieden ja!
    @Elise: Ja maar ik vind eigen merk vaak niet zo lekker ruiken of ik krijg er uitslag van (wasmiddel)
    @Joeltje: Ik dacht oprecht dat ik de enige was die zo dacht..

  6. Nu nog beter! …gemakkelijker! …sneller! … goedkoper!

    Huh?
    Heb toch echt het idee dat het leven duurder is geworden, maar goed.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*
Website